Kampfly NEJ – demonstration i København

2205-Plakat Nej tak til nye kampfly-vers1-1-page-001

Kampagne Nej tak til nye kampfly inviterer til demonstration i København fredag d. 27. maj kl. 16. Taler ved Nagieb Khaja, Anders Koustrup Kærgaard, Eva Flyvholm, Line Søgaard m.fl. Musik af Savage Rose, Pleasure Squad m.fl.

Købet af nye kampfly lægger op til, at Danmark fortsat skal føre en aggressiv og krigerisk udenrigspolitik i årene fremover. Og Købet betyder samtidig, at minimum 56 milliarder kr. sættes af til krigsførelse i en tid, hvor velfærden barberes.

Uddelingerne i Københavns gader, bekræfter, at et stort flertal i befolkningen er imod købet af kampfly. Mange tror dog, at det er for sent at protestere, og at flyene allerede er købt. Det er IKKE tilfældet. Forligspartierne forhandler netop nu for lukkede døre om flytype og antal, når denne beslutning er taget, skal der forhandles kontrakt, hvilket kan blive en lang proces. Først, når kontrakten er underskrevet bliver beslutningen stadfæstet. Vi fortsætter aktiviteterne for at styrke og udbrede modstanden, hånd i hånd med protesterne mod nedskæringsrundsaven.

Demonstration i København den 27. maj kl. 16 fra den Den Røde Plads til Christiansborg

Taler: Nagieb Khaja (journalist), Anders Koustrup Kærgaard (tidl. efterretningsofficer, Veron -Whistleblowerorganisationen i Danmark), Eva Flyvholm (MF Enhedslisten), Line Søgaard (talsperson for Welcome to Denmark), Ibrahim Benli (redaktør for den dansk-kurdiske avis Nûdem), en folkeskoleelev (En stor mellemfinger til den nye skolereform).

Musik: Savage Rose, Pleasure Squad, Tjeskoba balkan-reggae. På demovognen: DJ Due og Tannie Tee (Klimakollektivet).

Demonstration i København https://www.facebook.com/events/151947885207700

Landsdækkende kampagne: https://nejtaktilnyekampfly.wordpress.com/