Fej for egen dør!

Danmarks Kommunistiske Parti udtaler:

Fej for egen dør!

I sagen om Jyllands-Postens Muhammed-tegninger er der fra dansk side udvist et hykleri, som skriger til himlen. Såvel regering som opposition og en lang række jævne borgere taler højstemt om det “lillebitte land”, det “fredelige land” med dets “åbne samfund”.

Danmark er ikke noget “lillebitte land”. Af vore 12 nabolande er de 6 større end Danmark, de 6 mindre. Det “lillebitte land” er et levn fra 1864.

Danmark fører sig heller ikke frem i verden, især ikke i Mellemøsten, som et “lillebitte land” og slet ikke som et fredeligt land. Når udenrigsministeren klynker over det “fuldstændigt uacceptable” i at sætte ild til danske ambassader, må man spørge: Hvad har den mand ikke været medskyldig i af “fuldstændigt uacceptable” forbrydelser mod det irakiske folk? Støtter han ikke Israel i dets uacceptable aggression mod palæstinenserne?

Og det “åbne samfund”: Danmark er i dag et af verdens mest lukkede samfund med visumtvang og andre krav, der gør det stort set umuligt at komme ind i på legal vis for de fleste landes borgere. Det åndelige og politiske klima i Danmark er præget af frygt for og had til udlændinge og hvad de kan finde på og af dyb uvidenhed om forholdene i resten af verden. De, der beskylder Danmark for at drive hetz mod muslimer, har ikke uret: Den hetz er en kendsgerning.

Hvis vi vil slippe for at se vores flag og vore ambassader brændt af, må vi starte med at feje for egen dør:

Træk de danske tropper hjem fra Irak!

Indstil støtten til amerikanske og israelske krigseventyr!

Stop hetzen mod fremmede og anderledestænkende!

Vedtaget af DKPs landsledelse den 26. marts 2006